Справжній педагог повинен
працювати на майбутнє
Актуальним
на сучасному етапі є формування екологічної культури, екологічної
свідомості школярів – це життєва потреба сьогодення. Дуже важливо довести
учням, що причиною багатьох негараздів у наш час є не технічний розвиток
людства, а зневага законів природи і людська байдужість.
Основною ідеєю досвіду є:
формування в учнів наукових поглядів на природу та взаємодію суспільства й
навколишнього середовища; створення умов для виявлення та розвитку
пізнавальної та креативної активності
учнів; розвивати в учнів потреби у спілкуванні з природою, оволодіння нормами
відповідальної поведінки щодо її збереження; залучення учнівської молоді до
природоохоронної діяльності на основі набутих знань і ціннісних орієнтацій.
Головне
завдання моєї педагогічної діяльності зацікавити учнів географією та
забезпечити розвиток особистості у гармонії з навколишнім середовищем. Прагну
створити всі умови для розвитку індивідуальних здібностей, кожної дитини і
намагаюся зробити навчання цікавим і емоційним процесом.
Перед учителем сьогодні стоїть складне завдання: потрібно не давати об’ємний
багаж знань, а навчити учнів орієнтуватися в цілому світі, щоб вони змогли
застосувати свої знання на практиці. Для розв’язання цих завдань перед вчителем
стоїть вибір різноманітних технологій навчання
Шукаючи
більш активних способів навчання, я особливу увагу звертаю на прийоми інтерактивного навчання і
дійшла висновку, що запровадження їх у навчальний процес робить його
ефективним, так як ставить учнів перед необхідністю мислити, самостійно шукати
шляхи вирішення навчальних завдань. У своїй практичній роботі
використовую такі технології : робота в парах, робота в малих групах, мозковий
штурм, мікрофон, «коло думок», дискусії. Ці технології сприяють утвердженню
власної позиції учня у класі, школі. У 5-7 класах на уроках використовую ігрові форми навчання (вікторини,
віртуальні подорожі, конкурси). У 8-11 класах широко застосовую проектно-дослідницьку діяльність.
Переконана, що одним із способів вирішення проблеми є проектне навчання, яке
використовую в індивідуальних і групових самостійних творчих завданнях. Задум
проекту виникає всередині навчальної діяльності як логічне продовження змісту
навчального предмету. Девізом проектної діяльності наших школярів є «Знайди
проблему і розв’яжи її». Учні залучаються до самостійного прийняття рішень і
виконання роботи над проектом. Це дає їм впевненості у собі, це засіб розвитку
їх творчих здібностей.
Велику
увагу приділяю позакласній роботі з
предмету, та роботі з обдарованими учнями. Це сприяє позитивної
мотивації, розвитку особистості та стимулює інтерес до навчання. Мої учні є
постійними призерами районних олімпіад з географії та екології. У 2016 році
учениця 11 класу Лозян Руслана зайняла І місце в обласному етапі МАН.
Систематично залучаю своїх вихованців до творчих конкурсів природоохоронного
спрямування.
Основними труднощами є подолання в учнів «страху» висловити
власну думку, формування вміння аргументовано доводити свою точку зору,
підбирати факти та приклади для її підтвердження. Від учителя вимагається
вміння підтримувати інтерес до предмету обговорення, не дати дискусії «померти»
чи «затягнутись».
Зрештою, вся робота вчителя є
свідченням того, що очікувати негайного результату не варто, адже здобуття
знань – це процес, який потребує певних часових затрат, які обов’язково будуть
нагороджені: учнями, їх успіхами, їх здатністю жити і діяти, мислити і приймати
рішення, творити і змінювати світ на краще.
Я переконана, що постійно знаходитися
в творчому пошуку, самовдосконалюватися - це єдиний можливий шлях сучасного
педагога.
«Ми вже навчилися літати в повітрі,
як птахи. Ми вже навчилися плавати у
воді, як риби. Нам ще залишилося навчитися жити на Землі, як люди». Бернард
Шоу.
Немає коментарів:
Дописати коментар